Når Kasper Hjulmands tropper fremover knokler igennem på træningsbanen, er det med nye sponsorer på kravebenet og maven.

STARK og Forenet Kredit bliver fremover visuelt repræsenteret på kollektionen med træningstøj, som Herrelandsholdet bærer, når de er samlet i landsholdslejren.

”Som herrelandsholdet repræsenterer STARK godt håndværk, og vi deler værdier som passion, stolthed, fællesskab, holdånd og det at arbejde hårdt for andre og hinanden. Derfor har vi været meget glade for det samarbejde, som vi har haft med DBU siden 2019, og vi glæder os til at udvide det med et trøjesponsorat,” siger adm. direktør i STARK Britta Korre Stenholt.

STARK er ikke bare begejstret for de flotte sportslige resultater, men også inspireret af den moderne ledelsesfilosofi landstræner Kasper Hjulmand bruger i sit arbejde.

”Under EM så vi tydeligt, at landsholdet også handler om at skabe et fællesskab, hvor man passer på hinanden og giver plads til menneskelige værdier som sårbarhed og empati. Det er med til at give os et stærkt værdifællesskab med herrelandsholdet, da vi i STARK arbejder for at skabe en mere inkluderende arbejdsplads med større diversitet i en mandsdomineret branche,” uddyber Britta Korre Stenholt.

Forenet Kredit indgik i 2021 et historisk partnerskab med DBU på baggrund af en fælles vision om at styrke sammenhængskraften i dansk fodbold fra lokalforening til landshold.

”Ligesom Forenet Kredits logo allerede pryder Kvindelandsholdets tøj, som et signal om at vi ønsker at bakke op om hele Fodbolddanmark fra forening til landshold, er vi stolte over nu også at være på herrernes træningstøj. Vi ønsker at bruge eksponeringen til at sætte spot på og udvikle sammenhængskraften i dansk foreningsfodbold på tværs af både køn, alder og geografi, så flere kan få gavn af de kvaliteter, oplevelser og glæder, som fodbold og foreningsfællesskabet tilbyder,” siger formand i Forenet Kredit Michael Demsitz.

For Jakob Jensen, adm. direktør i DBU, er de nye aftaler med STARK, Forenet Kredit og Danske Spil en samlet styrkelse af de kommercielle indtægter til landsholdene og DBU’s arbejde med talentudvikling og udvikling af dansk fodbold.

”Herrelandsholdet viste i sommer, hvordan en hel nation kan samles og begejstres om fodbolden. Det har de tidligere partnere været en stor del af, og det vil vi gerne takke dem for. Ligeledes er vi meget glade for de nye og stærke partnerskaber, som er med til at give økonomi til udvikling af hele dansk fodbold,” siger Jakob Jensen.  

De to nye trøjesponsorer udskifter Arbejdernes Landsbank og Danske Spil. Arbejdernes Landsbank og DBU indgik for nylig en aftale om ophør af samarbejdet pr. 1. april, mens Danske Spil fortsætter som sponsor.

”Danske Spil har med glæde bakket op om Herrelandsholdet, og fortsætter samarbejdet som partner, da det stemmer overens med missionen om at være danskernes foretrukne udbyder af spil, ligesom det matcher vores strategi indenfor partnerskaber”, siger Karsten Fogh Holanng, administrerende direktør i Danske Spil.