Hovedpartnere
Forenet Kredit
Forenet Kredit er foreningen for kunder og låntagere i Nykredit og Totalkredit. Foreningens primære formål er at sikre en økonomisk og socialt bæredygtig realkredit i hele Danmark. Hos os bestemmer medlemmerne, og vi deler overskuddet.
Forenet Kredit og DBU er to af landets største foreninger. Og vi har begge ambitioner om at være til gavn for vores medlemmer i hele Danmark. Igennem et partnerskab, der baserer sig på landshold, bredde og ligestilling, vil vi sammen understøtte og udvikle dansk fodbold og foreningsliv.
Partnerskabet mellem Forenet Kredit og DBU er det første af slagsen, der støtter både landshold og breddefodbold – og hvor der er lige meget i støtte til kvindelandsholdet og herrelandsholdet. Det er vi meget stolte af.
Solidaritet er nemlig et vigtigt ord for os. Dansk realkredit har en helt særlig foreningstanke, hvor alle bliver behandlet lige. Og i Forenet Kredit har vi en mærkesag om, at vi støtter op om hele Danmark. Det vil sige Danmark fra kyst til kyst, ung og gammel. De værdier har vi med i partnerskabet med DBU.
Læs mere på: www.forenetkredit.dk
STARK
STARK står bag dem, der kan deres håndværk. Med DBU og STARKs samarbejde er vi stolte over også at stå bag landets dygtigste fodboldspillere. Det danske A-landshold er professionelle, ambitiøse og har råstyrke, og vi deler deres stræben efter at være de bedste.
Som Danmarks største leverandør af byggematerialer med 73 trælaster, byggecentre og specialforretninger i Danmark og Grønland har STARK meget at leve op til. Vores kunder er nemlig nogle af dem, der arbejder allerhårdest. De er allerede i gang, før fanden får sikkerhedssko på, og de arbejder videre i projektørlys, når resten af Danmark for længst har forladt hæve-/sænkebordet og den ergonomiske kontorstol. De tæller landets dygtigste håndværkere, og de deler glæden ved fodbold med os, men også ønsket om professionalisme, samarbejde og evnen til at bygge noget, der gør en forskel.
Det samme gør det danske A-Landshold og det danske Old Boys Landshold. Derfor er vi stolte over partnerskabet med DBU og glæder os til sammen med vores kunder at bakke stærkt op om både Herrelandsholdet og de gamle drenge på Oldboyslandsholdet.
Læs mere på www.stark.dk
Hummel
Sammen vil DBU og hummel samle danskerne under fodbold fanerne med fornyet kampgejst. et danske sportsbrand hummel, der har rødder dateret tilbage til 1923, var den første tøjsponsor af landsholdet, hvor de ikoniske vinkler og trøjedesign var en fast del af holdet i perioden fra 1979-2004.
Med referencer til de glade 80’ere, verdens mest trofaste fans og et uforglemmeligt Europamesterskab i 1992, har hummel og DBU genoptaget samarbejdet med den fælles mission om at bakke landsholdet op og samle danskerne under de røde og hvide faner, så der kan skrives ny dansk fodboldhistorie.
Samarbejdet mellem DBU og hummel spænder over alle 15 danske fodboldlandshold. Det giver spændende muligheder for at komme i tæt kontakt med spillerne og de danske fans, og dermed tage den danske fodboldnation til et nyt niveau. Det danske fodboldlandshold og hummel har en lang og stolt historie bag sig, og målet er på ny at motivere den fælles kampgejst hos de danske fans.
Læs mere på www.hummel.dk
Carlsberg
Med DBU og Carlsbergs samarbejde er der lagt op til, at de danske landsholdsfans bliver involveret og kommer i centrum. Carlsberg står derfor for en række tiltag, som sætter fokus på fodbold – og ikke mindst venskabet, fællesskabet og passionen på og omkring banen.
DBU og Carlsberg har sammen lanceret Stemningspuljen, som udelukkende skal bruges til at skabe bedre stemning før, under og efter landskampene. Hver gang du køber Stemningsflasken, en Carlsberg-øl med dansk flag på, så går panten ubeskåret til Stemningspuljen.
Har du idéer til stemningsskabende tiltag, som kan gøre oplevelsen omkring landskampene endnu bedre, så kun du søge midler fra puljen.
Læs mere på www.carlsberg.dk
Oddset – Uanset hvad
Danske Spil er som hele Danmarks spiludbyder en naturlig samarbejdspartner for DBU, og under parolen ´Uanset hvad´ ønsker Oddset fra Danske Spil at bidrage til den gode stemning omkring Herrelandsholdet.
Det betyder at Oddset kommer til at være enormt aktiv omkring landsholdets aktiviteter, men også når landsholdets profiler gør sig til overfor landstræneren i deres respektive klubber.
Oddset ønsker – som landsholdet – også at skabe en underholdende ramme omkring sine produkter. Derfor er det en god idé at holde øje med spiludbyderens sociale medier, for det er her, du kan finde konkurrencer, skæve vinkler og et godt grin, når det handler om hele Danmarks herrelandshold.
Læs mere på www.danskespil.dk/oddset
Salling Group
I 2024 indgik Salling Group og DBU en historisk aftale om at sætte ligeværd, bedre trivsel og uddannelse på banen. Partnerskabet omfatter som det første af sin slags alle landshold fra U16 og op til kvinde- og herrelandsholdet, græsrødder og fodboldskoler for børn.
I samarbejde med Salling Group kæmper vi for at give lige muligheder og sunde fællesskaber til alle. På fodboldbanen, på lageret, i omklædningsrummet og på kontoret.
Historisk stort partnerskab
DBU og Salling Group ønsker at skabe forandringer og forbedringer på tre konkrete områder:
Ligeværd og lige muligheder
Gennem forskellige projekter vil vi øge diversiteten i dansk fodbold og i Salling Groups organisation.
Fysisk og psykisk sundhed og trivsel
Vi vil gøre danskerne sundere og mentalt stærkere – både i dansk fodbold, butikkerne og i danske hjem.
Rekruttering og uddannelse
Både DBU og Salling Group ønsker at styrke rekruttering af alt fra trænere og dommere til butikskollegaer og fremtidens ledere. Vi vil dele erfaringer og udvikle samarbejde, hvor vi sammen kan få endnu flere ombord i spændende udfordringer.
Som det første partnerskab nogensinde omfatter det alle landshold fra U16 og op til kvinde- og herrelandsholdet, mens Salling Group også bliver en del af Fodboldskolen, Pigeraketten og en række andre projekter. Aftalen løber fra 2024 og til 2029.
Om Salling Group
Salling Group er Danmarks største dagligvarekoncern med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner, BR og butikker i Danmark, Tyskland og Polen.
Vores valg gør en forskel for både kunder, kolleger, samarbejdspartnere, leverandører og det samfund, vi er en del af. Derfor har vi et stort ansvar, og det tager vi på os, når vi hver eneste dag arbejder for at gøre hver dag bedre.
Fordi vi er 100 % ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,1 milliarder kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Læs mere her: https://www.sallinggroup.com/