Kvindedivisionsforeningen har analyseret markedet og mulighederne. På baggrund af dette er der truffet en beslutning om at vælge en mediepartner fra. Det er gjort for at kunne tage fuldt ansvar for og at opbygge det fremtidige kommercielle produkt.

Det betyder, at alle Gjensidige Kvindeligakampe vil kunne ses på Kvindeligaens og klubbernes egne platforme, der bliver en integreret del af vores ambition om at gøre produktet mest muligt relevant og attraktivt for fans, seere og sponsorer.

Forperson for Kvindedivisionsforeningen, Katja Moesgaard udtaler:

”Ved at tage styringen får vi de bedste forudsætninger for at lykkes med vores ambitiøse plan om at vækste antallet af fans, seere og ikke mindst det kommercielle grundlag. Vi vil arbejde sammen med forskellige partnere, der ser de samme muligheder som os og vil være en del af den rivende udvikling, kvindefodbolden er i.”

Klubberne i den bedste række i dansk kvindefodbold har udarbejdet en plan for fremtiden med fokus på en stærk kommerciel platform, flere tilskuere og flere seere. Strategien kræver samarbejde og fleksibilitet, der skal sikre, at de rigtige muligheder bliver udnyttet på den bedst mulige måde.

Kvindefodbold i udvikling

Gjensidige Kvindeligaen står foran en massiv udvikling. Kvindefodbold er den sportsgren, der vækster mest i verden, og i alle lande investeres der i kvindefodbold. I Danmark oplever vi den samme positive udvikling på tværs af alle klubber, og hvor flere Superligaklubber, f.eks. FC København og FC Midtjylland, øger fokus og investeringer i deres kvindehold.

”I Kvindedivisionsforeningen har vi ansat en ny erfaren direktør, etableret en stærk bestyrelse, og der er skabt et tæt samarbejde på tværs af klubber med DBU som en aktiv partner. Vi har alle et fælles formål, og det er at skabe de bedste betingelser for en fremtidig styrkelse på såvel det sportslige som på det kommercielle område. Netop vores samarbejdsaftale med DBU åbner op for nye muligheder og spændende synergier,” siger Katja Moesgaard.

Det seneste år er der arbejdet med en model, hvor der har indgået en samarbejdsaftale Two Circles og Spring Media. Two Circles og Spring Media har stor erfaring med udviklingen af kvindefodbold på tværs af fan- og tilskuerudvikling, sponsorater og medier gennem samarbejder med UEFA og ligaer i England, Tyskland, Sverige, USA, Holland og Schweiz.

Two Circles og Spring Media kommer til at indgå i teamet omkring den nye organisering af Kvindedivisionsforeningen, som samtidig gearer organisationen yderligere med en kommerciel chef.

Denne nye organisering foldes ud i et tæt samarbejde med klubberne, der skal løfte kvindeligaen til nye højder. Vi står stærkere end nogensinde.

Kontaktpersoner:

Forperson i Kvindedivisionsforeningen, Katja Moesgaard, 26721602

Direktør i Kvindedivisionsforeningen (pr. 15/7), Per Rud, 22130206

Vicedirektør, DBU, Kenneth Reeh, 51315321