DBU får kommerciel direktør med bred erfaring
36-årige Ronnie Hansen bliver ny kommerciel direktør i DBU. Han kommer med flere års erfaring i digital forretningsudvikling og arbejdet med sportsrettigheder. I DBU vil han arbejde på at øge den kommercielle værdi af både landshold og breddefodbold – til glæde for alle i dansk fodbold.
Det bliver den 36-årige Ronnie Hansen, der skal arbejde videre med at udvikle og realisere det kommercielle potentiale i DBU og dansk fodbold med både Herrelandshold og Kvindelandshold, fodboldskoler, breddefodbold m.v.
Ronnie Hansen kommer fra en stilling som direktør i konsulenthuset Geelmuyden Kiese, hvor han har arbejdet med kunder og partnere inden for sports- og underholdningsverdenen. Tidligere har han været nordisk direktør i konsulentbureauet Burson Cohn & Wolf samt udviklingschef i Odense Kommune og arbejdet som kommerciel direktør for spillestedet Vega.
DBU-direktør Jakob Jensen glæder sig til samarbejdet med Ronnie Hansen og fremhæver hans stærke erfaringer inden for både events, sportsrettigheder og digitale løsninger, som kan bruges i arbejdet med både landshold og breddefodbold:
”Dansk fodbold har et kæmpe kommercielt potentiale med både landshold og landskampe men også med breddefodbold og ungdomslandshold, hvor vi kan blive endnu stærkere. Vi har ambitioner om at øge den kommercielle værdi og indtjening, så vi kan investere endnu mere i talentudvikling og udvikling af dansk fodbold samlet set. Vi glæder os til at få Ronnie om bord til det vigtige arbejde,” siger han.
Ronnie Hansen glæder sig til at arbejde med fodbold som både kommerciel vare og passioneret interesse for mange tusinde danskere. Han har selv haft en livslangt forhold til fodbold fra barndommen i Hviding I.F. i Sønderjylland til at være fan af fodboldlandsholdene. Han spiller i dag oldboys hver uge og nyder både spillet og fællesskabet:
”Jeg har i mit arbejdsliv beskæftiget mig med gåsehudsfremkaldende begivenheder på festivalpladser og i arenaer verden over, men intet kommer i nærheden af den følelse, jeg har, når landsholdene løber på banen. Landsholdene står i en historisk god situation, og potentialet for den kommercielle udvikling er stor, særligt i relation til digitale muligheder, Kvindelandsholdet og den kommende generation af talenter. At sikre indtjening, der omsættes til det vigtige arbejde ude i klubberne, er en drømmeopgave,” siger Ronnie Hansen.
Ronnie Hansen bliver en del af ledelsen i DBU. Han tiltræder d .1. december.