AL Bank bliver officiel partner for Herrelandsholdet
Herrelandsholdet får Arbejdernes Landsbank som ny sponsor, når EM-kvalifikationen går i gang om få uger. Både AL Bank og Danske Spil får samtidigt logo på spillernes træningstøj.
Når Herrelandsholdet næste mandag mødes forud for de forstående landskampe – venskabskampen mod Kosovo og EM-kvalifikationskampen mod Schweiz – bliver det med logoer for Arbejdernes Landsbank og Danske Spil på træningstøjet.
Danske Spil har været kommerciel partner for Herrelandsholdet siden 2017 og udvider nu engagementet i Herrelandsholdet ved at blive trøjesponsor.
Arbejdernes Landsbank har siden 2017 været Officiel Partner for Kvindelandsholdet og bliver nu også Officiel Partner for Herrelandsholdet, der står foran EM-kvalifikation og muligheden for at spille EM-slutrunde i Parken i København.
Hos Arbejdernes Landsbank glæder Branding- og Kommunikationsdirektør Peter Froulund sig over den nye, flerårige aftale. Arbejdernes Landsbank er allerede en stor aktør i den danske Superliga og har kommercielle partnerskaber/sponsorater med Brøndby, AGF, FC Nordsjælland og Vejle. At blive Officiel Partner for Herrelandsholdet er helt specielt:
"Herrelandsholdet i fodbold har med rette en helt særlig status i Danmark, og kan om nogen samle hele nationen. Holdet har været igennem en rigtig spændende udvikling de seneste år, hvor fællesskabet og benhårdt arbejde har kastet flotte resultater af sig, som vi så det til VM i Rusland i sommer. Den udvikling og de dyder vil vi gerne bakke op om og blive en del af frem mod EM2020, der bliver en kæmpe fodboldfest i hele Danmark,” siger han.
Den nye aftale mellem DBU og Arbejdernes Landsbank er den første aftale efter, at der i efteråret blev indgået en ny seks-årig landsholdsaftale for Herrelandsholdet. Siden har der været tæt samarbejde mellem DBU og spillerne om at skabe bedre samarbejde om blandt andet kommercielle partnerskaber. Målet er at øge værdien for kommercielle partnere for derigennem at vækste indtægterne til gavn for både landsholdet og for udviklingen af dansk fodbold bredt set, fortæller Kasper Sindt, chef for kommercielle partnerskaber i DBU.
”AL Bank er en stærk aktør i dansk fodbold og det er en markant styrkelse at få dem som Officiel Partner for Herrelandsholdet. Vi ser frem til, at vi sammen kan styrke opbakningen til holdet frem mod EM2020. Samtidigt glæder vi os over, at vi med denne aftale kan sikre flere ressourcer til udviklingen af dansk fodbold,” siger han.
Udover AL Bank og Danske Spil er Carlsberg og Hummel fortsat Officielle Partnere for Herrelandsholdet.