Klaphatten er tilbage
Som en gave til danske fodboldfans relancerer DBU i samarbejde med Alseca International klaphatten, så de danske fans kan tage et lille stykke 1980’er roligankultur med sig til Rusland.
De danske fodboldfans har fået en hjælpende hånd fra en gammel kending, når de skal støtte Danmark i Saransk, Samara og Moskva til de tre gruppekampe. DBU relancerer i samarbejde med firmaet Alseca International klaphatten, som kan købes fra dags dato på Landsholdsshoppen.dk. Inden længe lander klaphatten, der bl.a. har været med til VM i Mexico i 1986 og EM i 1992, også i butikker landet over.
DBU indgik i starten af året et samarbejde med Alseca International, og mændene bag firmaet er de to tidligere fodboldspillere Sebastian Svärd og Allan Olesen. De fortæller, at de gerne vil skabe noget sjovt merchandise til Danmarks fodboldfans, og med klaphattens relationer til den legendariske roligankultur, lå det lige til højrebenet.
"Vi i Alseca International slog hurtigt til, da vi blev givet mulighed for at genoplive klaphatten, som vi alle har et nært forhold til. Vi håber meget på, at danskerne vil tage godt imod den og bære den med stolthed op imod det kommende VM i fodbold," siger Sebastian Svärd.
I DBU er man også glade for det nye stykke merchandise, det fortæller DBU’s kommercielle direktør Jesper Lind Andersson:
”Vi har indgået samarbejdet med Alseca International, for at skabe noget sjovt fangear til vores mange fans. Vi synes, klaphatten er en sjov idé, og vi glæder os til at se den på hovederne af de danske fans i Danmark og Rusland,” siger Jesper Lind Andersson.
DBU indgik i starten af året et samarbejde med Alseca International, og mændene bag firmaet er de to tidligere fodboldspillere Sebastian Svärd og Allan Olesen. De fortæller, at de gerne vil skabe noget sjovt merchandise til Danmarks fodboldfans, og med klaphattens relationer til den legendariske roligankultur, lå det lige til højrebenet.
"Vi i Alseca International slog hurtigt til, da vi blev givet mulighed for at genoplive klaphatten, som vi alle har et nært forhold til. Vi håber meget på, at danskerne vil tage godt imod den og bære den med stolthed op imod det kommende VM i fodbold," siger Sebastian Svärd.
I DBU er man også glade for det nye stykke merchandise, det fortæller DBU’s kommercielle direktør Jesper Lind Andersson:
”Vi har indgået samarbejdet med Alseca International, for at skabe noget sjovt fangear til vores mange fans. Vi synes, klaphatten er en sjov idé, og vi glæder os til at se den på hovederne af de danske fans i Danmark og Rusland,” siger Jesper Lind Andersson.