DBU A/S gør bestyrelsen mere professionel
Tre stærke business-profiler skal være med til at bringe Dansk Boldspil-Union tættere på det kommercielle marked. Deres erfaring strækker sig fra det teknologiske start-up-miljø til Mærsk-gruppen.
I Dansk Boldspil-Union er alle kommercielle aktiviteter placeret i DBU A/S, og det er bestyrelsen her, der nu tager et markant skridt på vej mod et klarere markedsmæssigt fokus og en øget professionalisering.
De tre nye medlemmer er for det første Mika Bildsøe Lassen. Hun er kommunikationsdirektør i Svitzer og personlig rådgiver for Robert Uggla i Mærsk-gruppen.
Desuden er Thomas Bertelsen trådt ind i DBU A/S’ bestyrelse. I 2013 var han med til at starte Mediebureauet Blackwood Seven op, der har specialiseret sig i at inddrage nye teknologiplatforme i markedsføring, og han er flere gange blevet fremhævet af Dansk Markedsføring som en talentfuld profil, som man bør holde øje med.
Den tredje eksterne repræsentant i DBU A/S’ nye bestyrelse er Thomas Olsen, der er professionelt bestyrelsesmedlem med solid erfaring inden for strategi og forretningsudvikling.
Mere værdi for kunder og partnere
For at gøre plads til oprustningen på den eksterne professionelle front har to interne bestyrelsesmedlemmer valgt at træde ud. Det drejer sig om Jesper Møller, formand for bestyrelsen for hele DBU og Henrik Ravnild, nuværende medlem af DBU’s bestyrelse og forretningsudvalg. Således består bestyrelsen i DBU A/S nu af fire interne samt tre eksterne bestyrelsesmedlemmer.
”Det er en erkendelse af, at foreningslivet og den kommercielle verden uløseligt hænger sammen. Vi kan ikke bare stå på sidelinjen, og sige, at det kommercielle marked ikke har noget med os at gøre. Desuden er jeg ikke i tvivl om, at det giver en kæmpe værdi til hele organisationen, at vi kommer til at kunne overføre nogle af de principper og metoder, som skaber store resultater i den kommercielle verden over til fodbolden og foreningslivet,” siger formand bestyrelsen i DBU A/S, Thomas Christensen.
Administrerende direktør i DBU A/S Katja Moesgaard supplerer:
”Siden etableringen af DBU A/S i 2012 har det kommercielle marked udviklet sig markant. Ved at tilføre nye kompetencer til bestyrelsen sørger vi for at være på forkant med markedsudviklingen. Vi skal have et relevant og aktuelt udbud, når det handler om alt fra indhold i partnerskaber til fan- og billetstrategi, kampagner og digital udvikling.”
De tre nye medlemmer er for det første Mika Bildsøe Lassen. Hun er kommunikationsdirektør i Svitzer og personlig rådgiver for Robert Uggla i Mærsk-gruppen.
Desuden er Thomas Bertelsen trådt ind i DBU A/S’ bestyrelse. I 2013 var han med til at starte Mediebureauet Blackwood Seven op, der har specialiseret sig i at inddrage nye teknologiplatforme i markedsføring, og han er flere gange blevet fremhævet af Dansk Markedsføring som en talentfuld profil, som man bør holde øje med.
Den tredje eksterne repræsentant i DBU A/S’ nye bestyrelse er Thomas Olsen, der er professionelt bestyrelsesmedlem med solid erfaring inden for strategi og forretningsudvikling.
Mere værdi for kunder og partnere
For at gøre plads til oprustningen på den eksterne professionelle front har to interne bestyrelsesmedlemmer valgt at træde ud. Det drejer sig om Jesper Møller, formand for bestyrelsen for hele DBU og Henrik Ravnild, nuværende medlem af DBU’s bestyrelse og forretningsudvalg. Således består bestyrelsen i DBU A/S nu af fire interne samt tre eksterne bestyrelsesmedlemmer.
”Det er en erkendelse af, at foreningslivet og den kommercielle verden uløseligt hænger sammen. Vi kan ikke bare stå på sidelinjen, og sige, at det kommercielle marked ikke har noget med os at gøre. Desuden er jeg ikke i tvivl om, at det giver en kæmpe værdi til hele organisationen, at vi kommer til at kunne overføre nogle af de principper og metoder, som skaber store resultater i den kommercielle verden over til fodbolden og foreningslivet,” siger formand bestyrelsen i DBU A/S, Thomas Christensen.
Administrerende direktør i DBU A/S Katja Moesgaard supplerer:
”Siden etableringen af DBU A/S i 2012 har det kommercielle marked udviklet sig markant. Ved at tilføre nye kompetencer til bestyrelsen sørger vi for at være på forkant med markedsudviklingen. Vi skal have et relevant og aktuelt udbud, når det handler om alt fra indhold i partnerskaber til fan- og billetstrategi, kampagner og digital udvikling.”