Carlsberg forlænger med landsholdet

Carlsberg og DBU forlænger samarbejdet, så Carlsberg er officiel partner for landsholdet til og med EM-slutrunden i 2020.



Carlsberg har sponsoreret landsholdet siden 1978, og de seneste to år har bryggeriet haft en aktiv rolle i forhold til at løfte stemningen til landskampene gennem et øget fokus på faninvolvering og -aktivering. Det viser en undersøgelse foretaget af DBU. 

Derfor glæder det DBU’s kommercielle direktør Katja Moesgaard, at de to parter har valgt at fortsætte samarbejdet om det store fokus på fansene og oplevelsen til landskampene.

”I DBU arbejder vi benhårdt på at styrke relationen til vores mange passionerede fans og lytte til dem for at sikre den bedst mulige stemning til landskampene. Carlsberg arbejder både målrettet og innovativt med netop den målgruppe, og derfor er det en aftaleforlængelse, der giver rigtig god mening. Vores fælles ambition er at skabe masser af unikke oplevelser og værdi for vores fans i forbindelse med vores landskampe,” udtaler Katja Moesgaard, DBU’s kommercielle direktør.

Efter alle landskampe udsender DBU en spørgeskemaundersøgelse til tilskuerne, og her har fansene vurderet, at stemningen til landskampene er løftet med 25 % fra VM-kvalifikationen 2013/14 til EM-kvalifikationen 2015/16. 

Også landstræner Åge Hareide glæder sig over samarbejdet, fordi det fokuserer på fansene, som han selv prioriterer højt. For nylig holdt landstræneren oplæg for 60 medlemmer fra Landsholdets Fanklub, og da han blev præsenteret som ny landstræner mødte han udvalgte fans i Parkens omklædningsrum, inden han blev afsløret foran pressen. 

”For mig er det vigtigt, at landsholdet er tæt på fansene, og at vi har en god relation til dem. Det er dem, der giver os de ekstra procenter på banen, og opbakningen på tribunerne er uundværlig. Derfor glæder det mig rigtig meget med en partner, som fokuserer på fansene og stemningsskabende tiltag, der forbedrer hele oplevelsen omkring landskampene,” udtaler landstræner Åge Hareide. 

De stemningsskabende tiltag kommer fra Carlsbergs stemningspulje, som fansene kan søge om støtte fra. I løbet af den seneste kvalifikation begyndte fansene eksempelvis at synge nationalmelodien i det 87. minut på stadion. Det initiativ kom fra en fan, der søgte om penge til at producere flyers og fordele dem på stadion, og er nu blevet en fast tradition, der sætter skub i stemningen i kampens vigtige slutfase. 

Stemningspuljen har også finansieret tifoer til samtlige hjemmekampe og fantastiske rammer under U21-EM i Prag. 

”Carlsbergs samarbejde med landsholdet går mange år tilbage, og vores nye partnerskab er udtryk for den stærke forbindelse, der er mellem os. Aftalen, vi har lavet, er et godt eksempel på, at vi fortsat investerer i vores brands, men samtidig hylder fansene og kulturen omkring fodbold med stemningsskabende tiltag, der forbedrer hele oplevelsen omkring landskampene. Fodbold vil altid være en del af Carlsbergs DNA, og vi glæder os til at støtte landsholdet og dets nye træner gennem #CarlsbergFORFAN kampagnen og andre initiativer,” lyder det fra Peter Giacomello, sponsorchef for Carlsberg i Danmark. 

Carlsberg lancerer i dag den nye #DanmarkFORFAN film i anledning af samarbejdsaftalen med DBU.

Kontaktpersoner

Carlsberg:
Media Relations: Kasper Elbjørn +45 4179 12 16
Investor Relations: Peter Kondrup +45 3327 1221
   Iben Steiness +45 3327 1232

DBU:
Kommerciel direktør: Katja Moesgaard +45 2672 1602

Log ind