3F fortsætter sponsoratet af kvindeliga
Danmarks største fagforening forlænger samarbejdet med DBU om 3F Ligaen indtil 2018.
3F´s velkendte logo kommer til at fylde på stadion endnu to år. Foto: fodboldbilleder.dk
Der har stået 3F på trøjerne af Danmarks bedste kvindelige klubspillere siden 2004, da DBU, Kvindedivisionsforeningen og fagforeningen 3F i sin tid indledte deres samarbejde.
Nu er en forlængelse af aftalen en realitet, og de tre parter har skrevet under på hinandens selskab til og med 30. juni 2018. For DBU´s kommercielle direktør, Katja Moesgaard, er den nye samarbejdsaftale en succes bordet rundt, og vil især komme udviklingen af danske kvindefodbold til gode med nye initiativer.
”3F har været fantastiske ambassadører for kvindeklubfodbold siden den første aftale kom i stand, og deres medlemmer såvel som administration har istandsat og bakket op om flere initiativer for at højne niveauet i dansk kvindefodbold – også uden for banen. Og det arbejde kan nu heldigvis fortsætte i den positive retning,” siger Katja Moesgaard.
I den nye aftale ligger flere gode initiativer, som skal give klubberne i 3F Ligaen større muligheder for at sikre flere tilskuerne på lægterne, bedre streaming af kampene og ikke mindst flere seere bag skærmen, og det er en essentiel del af udviklingen af dansk kvindefodbold, siger Nicolai Kampmann, kommunikationschef i 3F.
DBU er i øjeblikket i dialog med en række virksomheder, herunder 3F, omkring hovedpartnerskabet af kvindelandsholdet. Det er derfor endnu uvist, hvem der fremadrettet skal bidrage til den rivende udvikling af landsholdet, der netop har sikret sig kvalifikation til EM.