Fodboldpiger hylder kvinder i ny kampagne

Fire pigespillere fra sjællandske fodboldklubber har som en del af projekt Pigernes stemme lavet en video, der skal sætte fokus på kvinders forhold verden over.

Pigernes_stemme_video_500
Video med fodboldpiger indleder lige nu ny kampagne for kvinderettigheder. Foto: UM



I forbindelse med kvindernes internationale kampdag kickstartes kampagnen ”IDeliver” i dag. DBU har bidraget til kampagnen med en kort video med fire fodboldpiger fra Ølstykke FC og Sundby Boldklub.

Videoen er produceret i samarbejde med Udenrigsministeriet og indeholder budskaber om hvordan fodbold som sport kan bidrage til bedre forhold for kvinder og piger. Budskaberne, der kan opleves i videoen nedenfor, er en del af arbejdet i DBU´s projekt Pigernes stemme, der udføres i samarbejde med TrygFonden.

 Ifølge projektmedarbejder Anja Kouly Lethin er kampagnen en god mulighed for at få opmærksomhed på hvordan man også i sportens verden stadig kæmper med ulige forhold for piger og drenge:

”Med videoen understøtter vi budskabet om, at der er behov for en øget opmærksomhed på pigerne i fodbolden, som udgør den største andel af medlemmer i aldersgruppen 13-18 år. Vi vil gerne have endnu flere medlemmer, og det kræver, at vi kan gøre det mere attraktivt for både nye og eksisterende medlemmer. Med #Ideliver er vi kommet godt fra land med det arbejde,” siger Anja Kouly Lethin.

Kampagnen ”IDeliver” leder hen mod konferencen Women Deliver, som i år afholdes i København den 16-19 maj. DBU kommer til at bidrage med flere events og arrangementer frem mod konferencen. Du kan følge med på siden ”Pigernes stemme”.

Du kan se videoen her. 

Log ind