Penge til samspil mellem klubber og kommuner

DBU åbner ansøgningen for midler til projekter, hvor klubber og kommuner ønsker at indgå samarbejde til fordel for social indsats, børn og unge eller sundhedsområdet.

Tidligere på året løftede DBU sløret for en ny strategi, hvor der afsættes 10 millioner kroner til at styrke samarbejde mellem klubber og kommuner med henblik på at udnytte fodboldens potentiale til at skabe værdi for det omgivende samfund.

For at hjælpe samarbejdet mellem klubber og kommuner på vej, har DBU sammen med DIF afsat penge til initiativer, som kommer klub og kommune til gavn. Der er løbende uddeling af midler. 

Det er muligt at søge projekter inden for vores tre fokusområder; Sundhed, Social indsats og Børn & Unge. Det er en forudsætning, at projektet lægger op til et samarbejde mellem minimum én fodboldklub, én kommune og én lokalunion. 

Kravet til projekterne er, at de skal være med til at styrke fodboldens rolle i lokalsamfundet, og at der skal indgå minimum én klub og kommune i samarbejde, ligesom bæredygtighed efter projektperiodens udløb vægtes højt.

Repræsenterer du en klub eller kommune, og har I en idé til et godt projekt, som I ønsker at søge midler til, skal I først og fremmest tage kontakt til jeres lokale DBU samarbejdspartner. De vil være behjælpelige med ansøgningensprocessen og idéudvikling.

I kan læse meget mere om fokusområderne, ansøgningsprocessen og finde råd og vejledning på vores temaside om emnet HER.


Har I nogen spørgsmål eller ønsker om sparring skal I henvende jer til den lokalunionkansvarlige i jeres område, som vil kunne hjælpe dig videre. Find kontakt info

DBU’s kommunestrategi er et fælles udviklingsprojekt med DBU’s seks lokalunioner, Divisionsforeningen og DIF som medspillerne i det fireårige projekt fra 1. januar 2014 til 31. december 2017. Projektet beløber sig til en samlet investering på godt 10,3 millioner kroner, hvoraf DIF bidrager med godt 4,2 millioner kroner.





Log ind