Danmark-Armenien succes på sociale medier
Søndagens landskamp blev en succes på den digitale bane. Landsholdets sejrssang nåede ud til over en million fans, og DBU lancerede nyt Twitter og Instagram koncept på storskærm i Telia Parken.
Foto: www.wellplayed.io
I minutterne efter 2-1 sejren over Armenien var det en flok glade og lettede landsholdsspillere og trænere, der kunne løfte armene i vejret og råbe glæden ud i omklædningsrummet. En sejrssang, der siden er nået ud til 1.126.000 danskere på facebook og er set af godt 258.000 fans.
Lignende videoer er tidligere produceret i forbindelse med landsholdets sejre over Norge og Malta i efteråret 2013, men er ikke nået helt så bredt ud som efter holdets sejr i EM-kvalifikationens første kamp søndag.
Videoen blev postet på Landsholdets officielle side på facebook – facebook.com/Landshold – der i dag har mere end 118.000 fans.
På Landsholdets Instagram profil med 21.000 følgere har videoen opnået 2048 likes.
Se eller gense sejrssangen her
Fans på storskærm
Søndagens landskamp bød også på et helt nyt fankoncept med faninteraktion på storskærmene i Telia Parken.
Som noget nyt havde fans på stadion og fans hjemme i stuerne mulighed for at sende billeder, hilsner og tweets til storskærmen via DBU’s officielle hashtags frem mod EM 2016 i Frankrig; #vejentilfrankrig og det nye slogan #endelafnogetstørre.
Den digitale event blev fløjtet i gang i Telia Parken via lancering i speak og kommunikation på storskærmene og kørte på Instagram og Twitter.
Posts og tweets med #vejentilfrankrig resulterede i et reach på 579.272 og 633.232 impressions i timerne før, under og efter kampen, mens #endelafnogetstørre gav et reach på 498.547 og 559.634 impressions i forbindelse med landskampen.
I alt 231 fans fik vist deres posts og tweets på storskærmene fra klokken 16.30 og frem til sidste fløjt. Til stor begejstring for de rød-hvide fans.
Foto: www.wellplayed.io