DBU og Adidas forlænger aftale
DBU har forlænget samarbejdsaftalen med Adidas. Dermed fortsætter landsholdene og alle DBU’s øvrige, sportslige aktiviteter i sportstøj fra Adidas frem til juli 2016.
Foto: fodboldbilleder.dk
DBU har forlænget aftalen med adidas som leverandør af fodboldtøj til DBU’s landshold og fodboldforbundets øvrige sportslige aktiviteter.
Den nye aftale træder i kræft med udløbet af den eksisterende aftale i juli, og løber to år frem til og med juli 2016.
Udover den kontante værdi indeholder aftalen et intensiveret, strategisk samarbejde ikke alene indenfor salg og markedsføring men også med en fællesambition om at styrke involveringen og være endnu mere relevant overfor den næste generation af spillere og fans.
Som noget helt nyt giver aftalen Adidas mulighed for at tilbyde DBU en venskabslandskamp mod ét andet af de mange landshold, der ligesom det danske eriklædt tøjet med de verdenskendte, tre striber. Adidas’ øvrige samarbejdspartnere omfatter blandt andet fodboldforbundene i Spanien, Tyskland, Argentina,Mexico, Rusland, Colombia og Japan samt i øvrigt også Sverige og Ungarn, som DBU allerede har aftaler med for venskabslandskampe i maj.
”Vi er to stærke brands, der går ind i de kommende års samarbejde med høje ambitioner om at engagere og involvere fans og de fodboldinteresserede i bredforstand. Jeg oplever, at Adidas udvikler deres del af aftalen i en retning, hvor sponsoratet i langt højere grad skal bruges til at opnå virksomhedensforretningsmæssige mål. Adidas’ tilgang til markedet er inspirerende, og vi tror på, at vi i samspil kan øge værdien af samarbejdet for begge parter,fortæller Katja Moesgaard, som er administrerende direktør i DBU’s kommercielle selskab, DBU A/S.
Også hos Adidas er der tilfredshed med den nye aftale, som er nøje sammentænkt med Adidas Danmarks langsigtede målsætninger.
”Fremadrettet har vi skærpet fokus på den kommende generation igennem øget brand building og høj synlighed i sportsbutikkerne. Sammen med DBU vil viiværksætte nye aktiviteter, og styrke vores centrale placering i dansk fodbold,” fortæller Brian Grevy, General Manager, adidas Group, og uddyber:
”Derudover indeholder aftalen et strategisk samspil mellem DBU og Adidas, hvor vi gennem en intensiveret dialog on- og offline inviterer fans med "bagscenen" via sociale medier og unikke marketings aktiviteter, samt med ambitionen om at inspirere og engagere kunden i de danske sportsbutikker igennem etnyt innovativt retail-koncept for fodboldkategorien.”
Leveringsdelen omfatter kamp-, trænings- og andet fodboldudstyr til DBU’s i alt 14 landshold samt leverancer til blandt andet DBU’stalentudviklingsprogrammer, DBU’s børne- og ungdomsaktiviteter samt uddannelsessektoren og DBU’s seks lokalunioner.
Den oprindelige aftale trådte i kraft i sommeren 2004, og der bliver dermed tale om en aftale med en samlet løbetid på mindst 12 år.
Aftalen indeholder ikke levering af bolde, som fortsat vil blive leveret af Select Sport.