MENU

Ny stemningspulje skal skabe fest på lægterne

Carlsberg og DBU opretter en ’Stemningspulje’ som et led i det nye officielle partnerskab på DBU Landshold. Her kan landsholdsfans ansøge om midler til stemningsskabende aktiviteter.

Vil du være med til at skabe stemning ved Danmarks kampe? Så er muligheden nu for at søge om midler til stemningsaktiviteter via den nye 'stemnigspulje'. Foto: Rie Neuchs 


De er den berømte og uundværlige 12. mand.

De danske fodboldfans er dog ikke kun en afgørende brik for landsholdet, når der skal kæmpes om vigtige point på banen men også i DBU’s målrettede arbejde med at få de festglade danske landsholdsfans tillbage på lægterne, når nationalarenaen inviterer til landskamp.

Mandag kunne DBU og Carlsberg afsløre et ny partnerskab, der blandt andet skal bruges til at sætte fokus på nye stemningsskabende aktiviteter ved landsholdets kampe.  Et af de afgørende initiativer i det nye samarbejde blev efterfølgende præsenteret på et pressemøde i Fodboldens Hus tirsdag.

’Stemningspuljen’ er en pulje, der skal komme alle fodboldglade danskere til gode, og som kan søges af alle fans med en idé til stemningsskabende aktiviteter – både uden for stadion og på tribunerne. Økonomien er baseret på et årligt beløb fra Carlsberg øremærket puljen samt salget af en ny ’stemningsflaske’, der rammer hylderne i uge 41:

"Carlsberg og DBU’s Stemningspulje vidner om vores fælles mission, som er at skabe en fantastisk oplevelse for fodboldfans. Med Stemningspuljen håber vi at kunne knytte et endnu tættere bånd mellem fans og fodbold – og bidrage til den gode stemning,” siger Rasmus Bendtsen, Senior Brand Manager i Carlsberg, der suppleres af Katja Moesgaard, kommerciel direktør i DBU:

”Stemningspuljen’ er en fantastisk mulighed for os at sige stort tak til de mange fans, der hjælper os med at skabe den gode stemning ved vores landskampe. Vi ved, at en god stemning på lægterne også giver en stor fodboldoplevelse for alle – for vores fans, seerne og selvfølgelig også for landsholdet, der kæmper om point på banen. Vi har samtidig rigtig mange kreative fans, som vi håber, vil benytte muligheden for at involvere og engagere sig i landskampsoplevelsen,” siger Katja Moesgaard.

Interesserede fans kan allerede nu ansøge om midler frem mod den kommende landskamp mod Portugal, hvor der allerede er meldt alt udsolgt.

Fakta om stemningspuljen:

  • Carlsberg og DBU opretter en ”Stemningspulje” hvor fans kan ansøge om midler til stemningsskabende aktiviteter.
  • Der oprettes et fælles udtryk/logo til denne stemningspulje i samarbejde mellem DBU Grafisk og Carlsberg.
  • Stemningspulje-budskabet er formidlet på Carlsbergs ’Stemningsflaske’, som kommer i handlen i uge 41.
  • I 2014 har Carlsberg øremærket 75.000-125.000 kroner til Stemningspuljen. Puljen af penge afgøres af mængden af solgte ’stemningsflasker’.
  • I 2015 og 2016 har Carlsberg øremærket 500.000 kr. pr. år til denne Stemningspulje.

Se mere om samarbejdet mellem Carlsberg og DBU - http://carlsberg.dk/#/Fodbold

Læs mere om ’Stemningspuljen’ her  

Log ind