DBU og Carlsberg indgår nyt partnerskab

Carlsberg er første nye officielle partner for DBU Landshold. Aftalen gælder frem til og med EM 2016 og skal blandt andet øge fokus på fans og fanaktiviteter.

Et perfekt match!

Så enkelt beskriver både DBU og Carlsberg det nye officielle partnerskab på landsholdet, der blev lanceret mandag.

Både DBU og Carlsberg vil benytte den nye aftale til sammen at øge fokus markant på faninvolvering og fanaktivering gennem både landsholdets fanklub og andre aktiviteter og events ved landskampe.

”I DBU arbejder vi benhårdt på at styrke relationen til vores mange passionerede fans, og inkludere dem i vores nye fortælling om at være en del af noget større. Carlsberg arbejder både målrettet og innovativt med netop den målgruppe og derfor ser jeg også samarbejdet som et perfekt match. Sammen kan vi uden tvivl skabe masser af unikke oplevelser og værdi for vores fans i forbindelse med vores landskampe,” udtaler Katja Moesgaard, DBU’s kommercielle direktør.

Men selv om samarbejdet på fanområdet er nyt, er forholdet mellem DBU og Carlsberg det ikke – tværtimod.

Første aftale mellem DBU og Carlsberg blev indgået i 1978. Siden har bryggerigiganten og fodboldorganisationen arbejdet sammen på forskellige niveauer og nu altså i en helt ny form – i første omgang gældende fra 1. januar 2015 til og med det kommende EM i 2016.

“Vi er ovenud begejstrede for forlængelsen af vores samarbejde med DBU, et i forvejen ualmindelig stærkt samarbejde, som går tilbage til 1978. Hos Carlsberg føler vi os tæt forbundet med fodbold og fansene. Vi kommer derfor også med en række tiltag i samarbejde med DBU, som sætter fokus på fodbold – og ikke mindst venskabet, fællesskabet og passionen i og omkring banen,” siger Rasmus Bendtsen, Brand Manager i Carlsberg.

Carlsberg bliver med aftalen den første ud af fem nye officielle partnere på landsholdet som et led i DBU’s nye sponsorstrategi. En stor del af aftalens økonomi målrettes de fanaktiviteter, som DBU og Carlsberg lancerer som et led i det nye samarbejde.

En af de aktiviteter præsenteres ved et pressemøde tirsdag i Telia Parken, hvor også landstræner Morten Olsen, og U21-landstræner Jess Thorup udtager deres respektive trupper.

Læs mere på http://carlsberg.dk/#/Fodbold

Fakta om partnerskabet:

  • DBU og Carlsberg har arbejdet sammen siden 1978
  • Aftalen træder i kraft 1. januar 2015 og løber til og med EM i Frankrig 2016
  • Carlsberg indgår som den første nye officielle partner ud af fem i DBU’s nye sponsorstrategi.
  • Aftalen er værdisat til 4,5 millioner kroner årligt. En stor del af økonomien er øremærket til aktivering af stemningsskabende fanaktiviteter.


Log ind